Alkanna szappan


Öntésnél a most sötétkék szinte fekete volt, és a most világoskék is sokkal sötétebb volt.



A sötétkék nem lett keverve a kaolinos adaggal.


Itt a sötétkék massza a márványozás közben keveredett a kaolinossal, így lett világosabb


Kék lett, nagyon kék! És gyönyörű kék! Mindenkinek lila, vagy rózsaszín. Nekem kék. Bezzeg amíg nem volt indigóporom, akármit is csináltam, nem lett kék, még ételfestékkel sem. Most van indigóm is, és az alkannám is kék lett, lila, vagy rózsaszín helyett.
A felhasznált olajak, oliva, kókusz, pálma, ricinus, szőlőmag, napraforgó, shea, az elmaradhatatlan agyag, most kaolin,és a féltve őrzött gleccservizem elfogyott hozzá.

Viki barátnőm régóta próbál rávenni az alkannára, de úgy voltam vele gané módon, mégiscsak Ő a kémia doktora, megvárom mire jut a kísérleteivel. Arra hagytam magam rávenni, hogy macerátumot készítsek.
Úgy is kifogytam mindenből, csak 1 deci orbáncfű olajam van összesen,  ideje valamit gyártani.
2 hónapig a radiátoron időzött az alkannám olajban, ezt leszűrtem, és ebből készült a szappan. Mikor megláttam a majdnem fekete színt rosszul lettem. Ezt is az Art of Beautyban vettem, és már kezdtem sztrokkot kapni, hogy ezzel is "átvágtak". Aztán lesz ami lesz alapon, összemárványoztam a kaolinos résszel, és megkékült. Szerintem gyönyörű a színe.
Folytatnám vele a kísérleteket, de mivel csak 2 deci olajom lett, a felét elhasználtam, a másik felét meg az orbáncfű olajjal együtt karantén alá vonta itthon a két pasi. Mert hogy a gyereknek pénteken az edzésen elszakadt a bokaszalagja, és én vagyok a vajákos csináljak valamit, meg kell úszni a műtétet minden áron!
Azóta felváltva kenegetjük a két olajjal a bokáját, és javul.
Ebből kifolyólag az alkannára 2 hónapot várni kell, az orbáncfűre meg legalább fél évet.

9 megjegyzés ehhez: "Alkanna szappan"

  1. Tényleg nagyon gyönyörű!!!
    Csak ámulok meg bámulok....mint az összes többi szappanodnál!

    Nagyon szép lett!
    Az idővel kicsit mégiscsak világosabb-lilásabb lesz (tapasztalat), azt mondják kvázi-indikátor, ahogy csökken a lúgtartalom, úgy veszti el a kék a stabilitását.
    Nekem különösen az lett szívbéli szerelmem, amelyiknél nem keveredett a kék szín. és az a majdnem fekete is nagyon jó lehetett!

    Álom álom, amit készítettél.:)))) Szóval pontosan hogyan is lesz ez a szín. Kezdőnek magyarázva?

    jaajjj,nekem is az tetszik ahol a sötetkek nem lett elkeverve! Gyönyörü szinek- mintha az Alpokban lennenk.:)Mär regota szerettem volna megkerdzni...azert ezek az erös szinek nem festenek hasznälatkor?

    Edina, köszönöm.
    Andi, már nagyon beleéltem magam, hogy kék.Ha most fogja magát és meglilul, akkor megy a háztól, az biztos.
    Bsbori, hát ez az! Én is ezt szeretném tudni, hogy hogyan is lett ez a szín? Kezdek megvilágosodni, de addig amig nem ismétlem meg, nem akarok részletekbe belemenni, nehogy félrevezessek valakit.
    Judwil, nem fogod elhinni, de nekem is ez volt az első benyomásom..., mint itt az Alpokban.
    Még egy picit sem festenek, eleinte én is tartottam tőle, de még a szappan habját sem.
    Ez a kék sem fog, már kipróbáltam, nagyon habzik már most, de nem fog, szerencsére.

    Illatos Szappan :

    Gyönyörűen sikerült a márványozás is, de ez a kék...! Nagyon irigy vagyok, a szó jó és nem annyira jó értelmében!!! :-)

    Illatos,
    azért ez simogatja a lelkemet, ez az irigység.

    Névtelen :

    :-)
    Hát azért írtam... Ez tulajdonképpen dicséret volt. Holnap azért megpróbálom.. :-)

    de jó, legalább lesz mivel a színt összenézni, és tovább gondolni.

Megjegyzés küldése