Csalán szappan

Én szedtem hozzá a csalánt! A saját két kezemmel!  2 pár gumikesztyűt  egymásra húzva. Aki még nem próbálta, annak hajrá! Jó kis munka. Aztán szárítottam, amivel tele volt a lakás. A 2 pasim szerint nem normális dolog, hogy az embernek a saját otthonában " rohadtszúrós" szénaboglyákat kell átugrálni heteken keresztül, ráadásul minden tortának, süteménynek kinéző darabra ráfogom, hogy szappan.


Száradás után porrá daráltam, az sem egy csodás elfoglaltság, csupa zöld volt minden. Aztán hetekig olajban áztattam, és úgy került a szappanba. 1 problémám van csak a csalánnal, de az nagy! Nem marad meg a gyönyörű sötétzöld színe. Fogja magát, és elkezd fakulni. Így sem rossz, de ha hajlandó lenne eredeti színben pompázni, csak ilyen szappant csinálnék. A méz egyébként ugyan ilyen kis görényke. Ha még csodás narancssárgát ha láttatok, mikor belekerül a masszába...   Aztán elmúlik gyorsan. A csalánon segít, ha sötétben érleljük tároljuk.

2 megjegyzés ehhez: "Csalán szappan"

  1. Én raktam darált csalánt szappanba, kávédarálóban daráltam, aztán kétszer nagyon finom szitán átszitáltam, úgy nem fakult. A méz viszont nekem nem színezett, csak a méhviasz. A túlpörgött immunrendszerem miatt viszont a csalán engem nem csíp, illetve egy-két másodperc alatt elmúlnak a csípések...

    Nekem is csak abban a pillanatban színez amikor belerakom, mire elkeverem rendesen már eltűnik. De az a néhány pillanat csodaszép szín!
    Szerencsés vagy, én 20-30 percig érzem, nagyon!

Megjegyzés küldése